úterý 8. března 2016

Knižní moudra #1

Že myšlenky představují nebezpečnou věc, to je fakt všeobecně známý. Jakmile se ale dostanou na papír, jejich moc je častokrát tak obrovská, že dokáže lidem změnit pohled na život. Knihy jsou dozajista jedním z největších bohatství, které lidstvo již od dávných věků získalo. A právě proto přicházím se sérií, jejíž úkolem a posláním bude seznamovat vás, čtenáře, s mými oblíbenými citáty a knižními moudry. Články s citátovou tématikou by měly vycházet nejspíš každé úterý a co se týče těch knižních, vždy se zaměřením na jinou sérii.


Pro dnešek jsem si vzala do parády celosvětově úspěšnou knižní sérii Hraničářův učeň od australského spisovatele Johna Flanagana, která mě - podobně jako jeho syna, pro něhož příběhy  ze života hraničářského učně vymyslel za stejným účelem - přivedla ke čtení. Místo si najde jak v srdcích menších, tak i dospělých čtenářů.

„Jak jsem říkal, když je někdo neoblíbený, je moc snadné myslet si o něm jen to nejhorší.“

"Obyčejný lukostřelec cvičí, dokud nestřílí dobře. Hraničář cvičí, dokud nikdy nevystřelí špatně."

„Jeden člověk může být podvodník. Dva mohou být spiklenci. Tři, to je počet, kterému věřím.“

„Je život čím dál složitější, když člověk stárne?“

„Je mnohem snadnější vyléčit rány na těle než na duši.“

zdroj: ebayimg.com

„Byl bys překvapen, čemu všemu lidé věří. Obvykle je to tak, že čím větší a nepravděpodobnější je lež, tím víc jsou ochotní ji uvěřit.“

„Když někoho porazíš, nikdy se mu neposmívej. Buď velkorysý a něco na jeho jednání pochval. Nebude mít radost z porážky, ale líp ji unese. Ukaž mu, že si ho vážíš. Pochvalou můžeš získat přítele. Posměšky si vždycky naděláš jen nepřátele.“

"Přemýšlel jsem..." - "To je vždy nebezpečná činnost."

"Lidé obvykle vidí to, co čekají, že uvidí."

„Když se bojíš, že prohraješ, tak nejspíš prohraješ.“

„Moc přemýšlení může věci zamotat.“

„Strach plodí strach.“

„Teď vím, že pokud člověk bude čekat, až bude připravený, bude čekat celý život.“


Mě tato série pohled na život zaručeně změnila. Co vám?


6 komentářů:

  1. Hraničářova učně jsem svého času přímo žrala, bohužel od té doby uplynulo minimálně pět let, takže si na mé oblíbené citáty ani moc nevzpomínám (jestli jsem tehdy vůbec nějaké měla). Že by tato série přímo změnila můj pohled na svět, se nejspíš říct nedá, v té čtvrté páté třídě jsem knihy louskala hlavně pro zábavu a žádná moudra v nich nehledala. Ale určitě mě aspoň trochu popostrčila tím správným směrem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se k téhle sérii dostala až teprve později a do teď jí mám vážně strašně moc ráda. Jak už jsem říkala, přivedla mě ke čtení a stejně jako tebe popostrčila správným směrem :)

      Vymazat
  2. Právě čtu 7 díl, úplně jej s přítelem zbožňujeme. Skvělý výběr citátů! :)
    http://www.probablywiththoughts.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sedmý díl byl super - i když já bych asi lhala, kdybych se o některém dílu snažila tvrdit, že super nebyl :D
      Děkuji :)

      Vymazat
  3. Hraničářova učně přímo miluju :D Chystám se n ajeho re-reading, tak snad se k tomu brzy dostanu. Je to neuvěřitelně skvělá série :D Jinak citáty, které jsi vybrala, jsou bezvadné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem sérii dočetla vcelku před nedávnem, ale už teď bych si nějaké díly ráda zopákla, hlavně 5, 6 a 7, ty mě vážně hodně bavily :)
      Díky, všechny hlášky z těchhle knih jsou bezvadné :)

      Vymazat